21.11.13

Jak i gdzie wybrać stojaki na rowery?

Na pewno większość z nas zadaje sobie pytanie jaki wybrać stojak na rowery?

Jak i czym się kierować przy zakupie stojaków rowerowych?
     Planując ich zakup powinieneś wiedzieć między innymi:
- ile rowerów chcesz tam parkować,
- ile możesz przeznaczyć miejsca na stojak rowerowy,
- ile posiadasz środków finansowych na ich zakup,
- czy stojak na rower może być przykręcany czy musi być zabetonowany,
- czy miejsce parkingowe będzie monitorowane,
- czy może dochodzić do próby jego zniszczenia,
- czy w przypadku ich montażu w pasie drogowym uzyskasz zezwolenie od jej zarządcy,
- jak wysokich walorów estetycznych wymagasz?

     Stojaki rowerowe z serii 303 zostały tak zaprojektowane, aby umożliwić ich łączenie w moduły o dowolnej ilości miejsc parkingowych. Modele występują w wersji jedno i dwustronnej. Wszystkie są wykonane ze stali ocynkowanej ogniowo metodą zanurzeniową co gwarantuje, że stojaki nie ulegną korozji w żadnym najmniej dostępnym ich elemencie.

Ocynkowany stojak jednostronny do wstawiania 3 rowerów.
Stojak dwustronny dla 6 rowerów z kołami do 29 cali.
Powyżej stojak rowerowy SR-6.303DW, model dwustronny.

Pozostałe modele serii 303, można obejrzeć na stronie producenta stojaków rowerowych.
http://www.stojakinarowery.com.pl/stojaki-rowerowe-seria-c-31.html

     Stojaki na rowery z serii 505 ocynkowane ogniowo występują w opcji jednostronnego, dwustronnego prostego i ukośnego wstawiania rowerów. Wszystkie modele można skręcać z sobą i w ten sposób tworzyć miejsce dla dowolnej ilości miejsc. Należy pamiętać aby łączyć proste z prostymi, ukośne z ukośnym, proste z prostymi a dwustronne z dwustronnymi.

Stojak 4-stanowiskowy z jednostronnym parkowaniem rowerów

Stojak 8-stanowiskowy z możliwością wstawienia rowerów z obu stron.

Stojak ukośny w prawo umożliwiający przypięcie trzech jednośladów.

Pozostałe modele z serii 505 można obejrzeć na stronie producenta stojaków na rowery.
     Stojaki z serii 909 to wyższa półka przeznaczona dla klientów lubiących rzeczy wykonanych z lepszych materiałów - te są wykonane są ze stali nierdzewnej. Niestety z powodu wysokich kosztów materiału i obróbki produkcyjnej ostateczna cena detaliczna jest sporo wyższa od stojaków ocynkowanych z serii 303 i 505.
      Każdy stojak na rowery z tej serii, został zaprojektowany w taki sposób aby umożliwić ich łączenie i budowanie modułów parkingowych o żądanej ilości miejsc.

Powierzchnia robocza stojaka z trzema rowerami.

Stojak ukośny w lewo wykonany ze stali nierdzewnej na 3 rowery.

Pozostałe modele stojaków z serii 909 można obejrzeć na stronie producenta.
http://www.stojakinarowery.com.pl/stojaki-rowerowe-seria-c-33.html


Poniższy film, pokazuje jak prosto stoją rowery we wszystkich opisanych powyżej stojakach z serii  303, 505 i 909.
Bardzo ważne przy wyborze do budowy wielostanowiskowych miejsc do bezpiecznego pozostawiania rowerów, jest to, aby przypięte do nich dwukołowce stały stabilnie w pozycji pionowej i nie kiwały się na lewo i prawo co będzie zapobiegać ewentualnym otarciom lakieru lub też uszkodzeniom którychkolwiek elementów roweru.
 
Źródło: http://www.stojakinarowery.com.pl

     Stojaki w kształcie odwróconej litery U - to najprostsze w swojej budowie i najchętniej polecane przez różnego rodzaju stowarzyszenia rowerowe wszystkim włodarzom naszych miast bo to właśnie One coraz chętniej i więcej ze swojego budżetu lub też pozyskiwanych dofinansowań z Unii Europejskiej przeznaczają na rozbudowę infrastruktury rowerowej - asfaltowe ścieżki rowerowe, stojaki, przejazdy, tunele czy też śluzy rowerowe.

      Takie stojaki są najczęściej widziane u naszych zachodnich sąsiadów: Niemców, Austriaków Szwajcarów czy też Holendrów - ci ostatni mają najlepiej rozwiniętą w Europie infrastrukturę dla rowerzystów i to oni są przykładem godnym naśladowania.

Stojak w kształcie litery U ze stali ocynkowanej, model z poprzeczką. Można przypiąć do niego 2 rowery.


Stojaki rowerowy ze stali nierdzewnej dla 2 rowerów.


Dwa filmy poniżej, pokazują bardzo dokładnie jak stojaki świetnie spełniają swoje zadanie podczas przypinania roweru.